woensdag 9 januari 2013

Looking back....



Met nog slechts een paar dagen te gaan voor we de sleutels van ons nieuwe huis krijgen wil ik het liefst alleen vooruit kijken. Maar het in dozen stoppen van onze bezittingen zorgt de laatste dagen ook steeds voor oude herinneringen, we bekijken foto's van onze levens voor we elkaar kenden, vinden spulletjes die we gekocht hadden voor een bruiloft en komen dingen tegen waarvan we ons afvragen waar ze in vredesnaam vandaan komen. Ik kan helemaal opgaan in die herinneringen en helemaal vergeten dat ik eigenlijk nog maar een paar dagen heb om het hele huis leeg te krijgen.
Af en toe scroll ik door de blog en lees ik oude verhalen. Ik houd geen dagboek bij maar mijn blog is een goed alternatief. Het jaar 2012 is een goed jaar geweest.
In Januari haalde Hartmut zijn leerling-rijbewijs. Het plan was dat hij aan het eind van het jaar zijne chte rijbewijs zou halen. Daar zijn we helaas een beetje te druk voor geweest. 
In Februari kregen we onze allereerste smartphones waar we nog steeds heel erg blij mee zijn. Het leukste is dat het nu veel gemakkelijker is om contact te hebben met familie en vrienden overal ter wereld!
In Maart ging ik voor mijn werk naar Uganda en had ik bijna een 'Rolex' gestolen....
In April gingen we op vakantie naar Augrabies en schreef ik over de vele padstallen die we onderweg tegen kwamen. 
In Mei kwam hester, mijn zus, op bezoek en herbekeken we bekende plekjes door haar ogen. 
In Juni mocht ik 10.000 babymutsjes weggeven namens Save the Children en liep ik een hele week met mijn camera rond om mijn leven in beeld te brengen. 
In Juli gingen we naar Madagscar en werd ik opnieuw geinspireerd om een goede advocaat te zijn voor moeders en kinderen in ontwikkelingslanden.
In Augustus kwamen Imke en Annelies en op bezoek en beleefden we heel wat gezellige uurtjes in de keuken en achter de naaimachine...
In September was ik voor mijn werk weer in Uganda en bezocht ik Kenia waar ik vele oude vrienden weer zag. 
In Oktober vierden we Canadian Thanksgiving en overleed Ruth, mijn goede vriendin uit Kenia. Ik ben zo dankbaar dat ik haar een maand daarvoor nog gezien had. 
In November werd duidelijk dat ons droomhuis echt van ons zou zijn en had ik een kleine operatie met een goede afloop.
In December gingen we op vakantie naar Namibia, kwam Ciska op bezoek en vierden we ons papieren huwelijksjubileum. 

Zo veel om dankbaar op terug te kijken, zo veel mooie herinneringen. Het is duidelijk dat God voor ons zorgt en dat hij ons bewaard heeft. We kijken vol verwachting uit naar Zijn plannen voor ons in het nieuwe jaar....

Geen opmerkingen:

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...