vrijdag 13 april 2012

Life in South Africa.... Padstal

Ik schreef in mijn vorige blog al dat ik gek ben op roadtrips. Een van de dingen die ik geweldig vind om te zien is de creativiteit van mensen die op het platteland vaak tot uiting komt in een 'padstal', een kraampje langs de weg waar mensen (meestal boeren) hun oogst verkopen aan voorbijgangers. Dat is tenminste het idee en ik denk ook dat het zo begonnen is. In de loop van de tijd is het fenomeen echter uitgegroeid tot iets wat op zich al een roadtrip waard is. De meeste padstallen worden kilometers van tevoren al aangekondigd met vlaggen, beschilderde oude auto's en mooie borden. Je kan je al verlekkeren op de 'vars rosyne', 'biltong', 'rusks' en 'moerkoffie'. Of een van de talloze andere heerlijkheden die te koop aangeboden wordt. Als je er dan eenmaal bent is het vaak een feest voor het oog met creatieve uitspattingen waar je ook maar kijkt. Zoals op de foto, de 'pienk padstal' in Kakamas. Overal schoolborden met grappige citaten, en muur bedekt met nummerborden, een andere met gebroken kopjes. Een terras set gemaakt van autobanden en een paar oude motorfietsen met een papier met hunhun levensloop. De heerlijke zelfgedroogde vruchten en huisgemaakte nougat waren en welkome aanvulling op onze padkos. Ook werden twee grappige groene kaarsenstandaards en een uit oud ijzer gemaakt kruis gekocht als herinnering aan deze plek....

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Zalig!

Theo zei

Volgens mij wou moeke nog zo'n kruis hebben. Maar de winkel is zeker al dicht.

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...