maandag 13 februari 2012

7 quick takes...

  1. Vorige week ben ik weer begonnen met het leesproject waar ik vorig jaar ook bij betrokken was. Ik had twee allerschattigste meisjes die erg graag beter willen leren lezen. Een van de meisjes vroeg hoe oud ik was. Toen ik ‘24’ antwoordde zei ze:’Dan ben je veel ouder dan mijn moeder’. Het meisje was 7 en de moeder 22. Moet ik me nu oud beginnen te voelen?
  2. Onze telefoons zijn er. Wat een lol! De overschakeling van het oude naar nieuwe netwerk is nog niet helemaal klaar maar we kunnen alles al wel doen. Harmut en ik zijn net twee kleine kinderen zo enthousiast. ‘ Kijk eens, als je hier drukt gebeurt er dit….’
  3. Afgelopen donderdag was ik in het ziekenhuis voor de crisis-zwangerschapsbegeleiding. Er kwam een meisje binnen dat een abortus wilde. Ze was 33 weken zwanger en er pas gisteren achter gekomen dat ze zwanger was. Ik weet niet of ze het echt niet wist of dat ze in ontkenning was maar het blijft tragisch. Natuurlijk (gelukkig) was ze de legale grens om een abortus te kunnen hebben al lang voorbij maar nu heeft zo’n meisje natuurlijk wel extra veel zorg nodig.
  4. Een ander meisje was 30 weken zwanger en ontzettend kwaad op mij dat ze geen abortus meer mocht, Niet dat ik er veel over te zeggen heb maar ik was degene die haar het nieuws moest vertellen. Ik weet haast zeker dat ze ergens illegaal nog wel pilletjes gaat vinden die haar kunnen helpen met wat ze wil. Overal op de starten hangen posters met ‘abortus, 100% safe and painfree’. Onzin natuurlijk maar een meisje in wanhoop maakt gevaarlijke sprongen om haar ‘vergissingen’ bedekt te houden.
  5. Gisteren hebben we een heerlijke braai gehad. In onze kerk heb je sector groepen waar mensen uit dezelfde sector een keer per twee maanden bij elkaar komen om te praten over ‘je christen zijn uitdragen op de werkvloer’. We hebben sprekers, ethische discussies en andere interessante avonden. Gister was de start waar we nieuwe mensen onder het genot van een ‘boerie’(gebbq-de worst op een broodje) konden leren kenen en waar we oude vrienden weer konden zien. Leuk!
  6. Hartmut en ik zijn vrijdag naar ‘The Help’ geweest. Een schitterende film en echte aanrader over discriminatie en de scheiding tussen blank en zwart, verpakt in een aangrijpend verhaal over huishoudelijke hulpen in de jaren ‘60 in de zuidelijke staten van de VS . Wat het extra interessant maakte was dat je zo veel lijnen tussen die wereld en Zuid Afrika, zowel nu als in apartheid trekken kon.
  7. Ik las dat er toch geen Elfstedentocht komt? Jammer… Bij ons blijft het maar lekker warm zomerweer, al worden de dagen wel weer korter. Dat merkten Hartmut en ik toen we aan het eind van de middag een rondje wilden fietsen. Ineens ging de zon onder terwijl het voor mijn gevoel nog helemaal niet zo laat was. Het komt ook doordat wij, wat de zon betreft, aan de verkeerde kant van de Tafelberg wonen. Hij verdwijnt altijd vrij vroeg achter de berg terwijl in de wijken aan de andere kant van de berg het zo een uur later kan zijn voor de zon echt weg is.

1 opmerking:

Kleejo zei

Ik kan me nr. 2 ZO voor de geest halen, beeld met klank! :p 'The Help' is dus een aanrader, kunnen wij misschien ook naartoe. En 'boerie' is gewoonweg het leukste woord van de week!
Al die vrije seks loopt voor zovelen uit op een ramp he. En zonder anticonceptie, dachten mensen vroeger wel twee keer na... Let's just keep spreading the word/love.

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...