vrijdag 25 januari 2013

Homemade Vanilla Extract...

Iedereen kent natuurlijk het spreekwoord 'wat gij wilt dat u geschiedt, doet dat ook de ander'. (ik weet het, mijn kennis van de Nederlandse taal gaat zienderogen achteruit)
Ik vind weinig dingen zo leuk als het krijgen van een zelfgemaakt cadeautje. Een cadeau hoeft niet groot of duur te zijn om mij te laten merken dat de gever om me geeft. Een zelfgemaakt cadeautje dat met liefde en aandacht gemaakt is is voor mij heel veel waard. En om dat bekende spreekwoord in de praktijk te brengen besloten Hartmut en ik om alle cadeautjes voor de familie deze kerst zelf te maken. Een van de leukste cadeautjes wil ik hier met jullie delen. Moeilijk is dit cadeautje niet, het eist alleen een beetje planning. Je kan niet beslissen dat je dit vanavond op een verjaardag wilt geven omdat het minimaal 3 maanden op een donkere plek moet trekken voordat het gebruikt kan worden. 

Homemade Vanilla Extract...

Benodigdheden:

  • Een flesje met goed afsluitende dop (eerst steriliseren)
  • Sterke drank (Wodka, rum, etc)
  • Een vanillestokje
  • Eventueel stickers en lint om het cadeautje meer persoonlijk te maken (via deze link krijg je de stickers die ik gemaakt heb met achterop een recept voor koekjes).
Snij het vanillestokje open in de lengte en doe het in het flesje. Vul het flesje met de sterke drank. Sluit het flesje en laat het in een koele donkere plek een paar maanden trekken.
Ideaal voor in taart, pannekoeken, muffins etc..
Je hoeft je geen zorgen te maken over dronken makende taarten, door het bakken zal de alcohol (en de smaak daarvan) helemaal verdwijnen... 


Geen opmerkingen:

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...