donderdag 6 september 2012

Enge dieren...


Over het algemeen ben ik niet echt een bang persoon. Ik zou zelfs wel kunnen zeggen dat ik best wel dapper ben. Maar er zijn twee soorten dieren waar ik echt bang voor ben; vogels en apen. Ik vind vogels gek en onvoorspelbaar. Ze kunnen van alle kanten komen en hun snavel is iets vreemds. Maar apen zijn nog erger. Ze zijn schattig, zien er zacht uit en lijken nogal menselijk. Maar ze zien er altijd boos uit, en ze zien er altijd uit alsof ze bovenop je gaan zitten, of alsof ze alles gaan stelen wat je in je handen hebt. Gisteren en vandaag heb ik vergaderingen in Entebbe en het hotel waar we zijn is omgeven door apen. Vanuit onze vergaderzaal zijn ze nog wel koddig om naar te kijken.  Maar zodra ik naar buiten moet is het een ander verhaal. Ik loop het liefst een omweg om maar geen apen tegen te komen, wat in deze omgeving nogal moeilijk is. Ik heb speciaal voor jullie, de lezers van mijn blog, een dappere stap gezet door heel dicht bij een van de aapjes te komen om een foto te maken zodat je kan zien over wat voor griezelige dieren ik het wel niet heb..

3 opmerkingen:

Annelies zei

Hahaha, schrik van vogels en dan verkleedt ze zich als eentje voor het carnaval. Zo deden de mensen het vroeger (en ik bedoel dan ook écht vroeger) ook al: zich verkleden als en lachen met de dingen waar ze schrik voor hadden.
Van die apen, dat snap ik wel, zeker baviaanachtigen. Ik was onlangs in de zoo en daar waren zwarte bavianen en die probeerden dus om te ontsnappen door constant de elektrische draad aan te raken, te likken, er met een stok aan te zitten, andere apen erop te duwen, ... En kwaad dat die waren toen ze doorhadden dat er dus àltijd elektriciteit opzat!

Anoniem zei

Yeah you have some experience with birds ;)

Anoniem zei

Hehe, "koddig"... :-)

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...