vrijdag 14 september 2012

Date night...

Ik denk dat ik niemand hoef te overtuigen van het feit dat een goed huwelijk niet vanzelfsprekend is. Daarvoor zien we om ons heen teveel gebroken dromen en huwelijken die het niet overleven. Toen ik vanochtend het nieuws las schrok ik bij het lezen dat het vandaag 'Dag van de scheiding' is in Nederland. Ik geloof zeker dat goede hulp voor beide partners en vooral voor de kinderen belangrijk is bij het scheiden maar om daar nou een speciale dag van te maken, dat klinkt haast alsof je de scheiding viert! 

Om er voor te zorgen dat ons huwelijk wel goed blijft hebben Hartmut en ik regelmatig een 'Date Night' in onze agenda waar we samen iets leuks doen. Dat kan een avondje weg zijn, maar ook gewoon lekker een avondje ongestoord samen thuis. Gisteren hadden we dat ook gepland. Eerst samen een  de keuken in om een uitgebreid drie gangen diner te koken. Carpaccio, zelfgemaakte gnocchi, en als nagerecht een appel-amandel taart. Lekker wijntje erbij, echt genieten! Tot om half negen de telefoon ging... 'C', en van de vrouwen die ik ken uit het vluchthuis en die ook af en toe onze bijbelstudiegroep bezocht was op straat gezet door haar huisbaas en had geen veilige plek om te slapen. Hoewel we er niet echt op zaten te wachten konden we niets anders doen dan haar ophalen om haar bij ons te laten slapen. Toen we haar ophaalden vroegen we waar haar man was. Hij was bij zijn moeder zei ze, en we hoefden hem niets te laten weten omdat er problemen tussen hen waren en ze wist niet of het nog wel goed zou komen. Ze zag er, ondanks haar flinke postuur, klein en kwetsbaar uit. Eenzaam en gebroken. Vanochtend toen ik wakker werd was ze al klaar om weg te gaan, ze hoopte een plekje in een huis voor daklozen te vinden voor ze naar haar werk zou gaan.

Haar verhaal, en mijn reactie spelen de hele dag door mijn hoofd. Ja, we hebben haar geholpen. Maar het was niet van harte. Ik wilde liever ons romantische coconnetje blijven zitten, samen genieten. Ik heb de afgelopen weken op mijn blog geschreven over insiprerende mensen die hun eigen comfort opzij zetten voor het geluk van anderen. Gisteren heb ik geleerd dat mensen inspirerend vinden en die inspiratie dan ook werkelijk omzetten in daden mijlenver uit elkaar liggen. 



Geen opmerkingen:

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...