maandag 23 juli 2012

7 quick takes...

  1. Afrikaans is een heerlijke taal en er zijn een heel aantal woorden die me altijd doen glimlachen. Ik heb dit weekend een nieuw favoriet Afrikaans woord geleerd. Pinguins heten in het Afrikaans 'Pikkewyntjies', op de een of andere manier klinkt het als de perfekte manier om deze koddige beestjes te omschrijven. Ik heb er dit weekend overigens heel wat gezien, we waren namelijk in Betty's Bay voor een opbouwweekend met de leiders van onze kerk en het huis waar we sliepen stond op een schiereiland midden in een pinguin kolonie. Ik heb ook geleerd dat die kleine, schattige beestjes een soort lawaai maken dat helemaal niet zo schattig is. Het klonk alsof er een zangkoor van ezels om ons huis aan het repeteren was.
  2. Gisteren zijn we met Annelies naar Kalkbay gegaan (zie foto), een heerlijk ouderwets plaatsje aan de kust. Het is walvissenseizoen en we hadden geluk, een walvis was zo vriendelijk om zijn staart, vinnen en kenmerkende nevel spuiten te laten zien...
  3. Mijn keuken machine staat glimmend en ongebruikt in de keuken, en dat had ik graag anders gezien. Ik heb al honderduizend recepten opgezocht van lekkere broodjes die ik wil bakken, maar ze passen allemaal niet in ons budget voor de komende 3 dagen, een euro per dag. In ieder geval heb ik alle tijd om het perfecte recept te vinden om de ingebruikneming te vieren. Ik twijfel tussen Chocolade Brioche Broodjes en Volkoren Bagels.
  4. Dit weekend zijn Hartmut, Annelies en ik gewapend met 90 rand naar de supermarkt gegaan om eten voor de komende drie dagen te kopen. Nu klinkt 90 rand (9 euro) best wel veel maar het bleek dat het niet zo eenvoudig is om daar gezond en gevarieerd van te eten. Vooral om 3 verschillende maaltijden per dag binnen te krijgen bleek nogal onmogelijk.We zullen zien hoe het deze week gaat. Een grote kool en een kilo maismeel om Ugali (maispap) van te maken zullen ons een heel eind op weg helpen om onze magen te vullen.
  5. Mijn baas is ondertussen verhuisd en wij zitten in ons nieuwe kantoor. We hebben nog niet genoeg meubels dus we delen met drie mensen een bureau en zitten tussen de dozen. Niet ideaal maar wel gezellig.
  6. Het gaat goed met Annelies, het is erg gezellig dat ze hier is. Vandaag begint ze haar vrijwilligerswerk bij het Shine Project. Het is hetzelfde project waarvoor ik elke Dinsdag met kinderen lees en schrijf. Ze zal er zelf binnenkort een blogje over schrijven.
  7. Annelies had naast heel veel chocolade, wafels en andere belgische lekkernijen een heel leuk cadeautje voor ons meegenomen. Hartmut en ik zijn gek op spelletjes dus ze had Carcasonne meegebracht. Tijdens het spelen gisteravond kwamen Annelies en ik er weer achter waarom onze huisgenoten toen we vroeger samen in Belgie woonden niet wilden dat we tegen elkaar speelden (we beschuldigden elkaar van valsspelen) maar ook niet met elkaar speelden (dan wonnen we alles). We zijn allebei veel te fanatiek en willen veel te graag winnen....

Geen opmerkingen:

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...