woensdag 4 april 2012

D.I.Y.: Mix and Match....

Normaal gesproken ben ik nooit zo'n grote fan van het kopen van souvenirs. Het liefst loop ik met een grote boog om alle souvenir-marktjes heen die overal in Afrika opduiken. Ik was echter met een Canadees in Oeganda die voor de eerste keer in Afrika was dus uiteraard moest in een vrij uurtje een markt bezocht worden. Ik was haast van plan om gewoon ergens in het zonnetje te zitten wachten tot hij klaar was toen mijn aandacht getrokken werd door een tafel met prachtig handgemaakt glaswerk in pasteltinten. Nog nooit ben ik zo enthousiast over souvenirs geweest. Ik heb twee mooie blauwe vaasjes en een groot glas voor een leuk prijsje op de kop weten te tikken en ze ook nog eens heel in de koffer kunnen vervoeren naar Zuid Afrika. Eenmaal thuis gekomen ben ik aan de gang gegaan met oude flessen, een lijmpistool en spuitbussen met verf. Daarna heb ik mijn kasten afgezocht naar schatten in dezelfde kleuren om dit stilleven samen te stellen. Het idee om flessen te verven is niet van mezelf hoor, er is een fantastische website, pinterest, die razend populair is. Je kan er gewoon mooie plaatjes kijken, inspiratie opdoen voor je klerenkasten, watertanden bij recepten en dus ook heel veel leuke ideetjes krijgen om dingen zelf te maken.... Pas op, het is verslavend!

2 opmerkingen:

Ciska zei

Mooi!
Ik verzet me al een half jaar tegen de verleiding om een pinterest account te openen. Ik verlies nu al zoveel tijd op het internet ...

Kleejo zei

Nog nooit van gehoord. Maar bij deze is de verf-een-fles-inspiratie doorgegeven, dank :)

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...