maandag 16 april 2012

7 quick takes...

  1. Soms heb je van die weekenden waardoor je na afloop alleen maar dankbaar kan zijn. Zoals het afgelopen weekend. 4 verschillende etentjes, bij vrienden en bij ons thuis. Goede vrienden, lekker eten en kwaliteitsgesprekken. Het maakt me dankbaar dat we dat hebben. Goede vriendschappen hier in Zuid Afrika, geld om lekker eten te koken en tijd om daar samen van te genieten…
  2. In Nederland hoor je vaak : ‘April doet wat hij wil’ en dan gaat dat natuurlijk over het wisselvallige Nederlandse lenteweer. Maar het zou net zo goed over het weer hier kunnen gaan. De ene dag is het 35 graden, de volgende dag 20 graden, regen, droogte, zon en wind… alles komt voorbij. Dus Hester, als je je koffers aan het inpakken bent, neem kleren mee voor 4 seizoenen.
  3. Ik heb nog helemaal niet verteld dat we onze tickets voor Madagascar geboekt hebben. 4 tot 14 juli gaan Hartmut en ik daar samen met een team van onze kerk heen om een lokaal zendingsziekenhuis te ondersteunen. Ik aan de medische kant, en Hartmut zal zijn kennis inzetten om het ziekenhuis technisch gezien vooruit te helpen. We hebben er uiteraard heel veel zin aan!
  4. Volgende weekend is er een belangrijke gebeurtenis in Zuid Afrika, onze president gaat namelijk trouwen. In de meeste andere landen zou dat een feestelijke gebeurtenis zijn die veel aandacht krijgt in het nieuws. Hier grinniken de mensen een beetje en halen ze hun schouders op. Waarom? Vorige week vierde hij zijn 70ste verjaardag. Hij is vader van ongeveer 20 kinderen, waarvan de jongste 3 is. Het aantal kinderen waarvan hij de vader is, is overigens niet helemaal zeker. Dit zal zijn 6e huwelijk zijn. Hij is een keer gescheiden, een van zijn vrouwen heeft zelfmoord gepleegd en met de andere drie is hij nog gewoon getrouwd… Lekker goed voorbeeld…
  5. Het werk in het ziekenhuis waar we begeleiding bij crisis zwangerschappen geven blijft lastig. Een paar van de hooggeplaatste verpleegsters vinden het maar onnodig wat we doen en maken het ons nogal lastig om ons werk goed te kunnen doen. Willen jullie blijven bidden?
  6. Met Hartmut gaat het ook goed. Hij gaat elke morgen op de motor naar het werk en dat is een stuk sneller als met de auto omdat er nogal veel verkeer is (zo hé, is dat even een eyeopener voor alle mensen die denken dat er in Afrika alleen maar grashutjes en koeien zijn ;-)). Hij begint er bij het werk echt lekker in te komen, leidt nu een project en komt elke dag thuis met grappige en soms frustrerende verhalen over aannemers en bouwprojecten. Hartmut zegt altijd dat hij ook wel een bevalling kan doen door al mijn verhalen, aan het eind van dit jaar kan ik projecten leiden door al zijn verhalen.
  7. Op facebook kan je foto’s zien van ons weekend in Augrabies waar ik vorige week over schreef. Ik ben nog aan het kijken hoe ik dat het gemakkelijkste kan linken aan de blog.

Geen opmerkingen:

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...