maandag 23 april 2012

7 Quick Takes......

  1. We zijn dit weekend op huizenjacht geweest. Wat een avontuur. Het was vooral om een beetje koop-wijs te worden. Wat kan je kopen, in welke buurt, voor hoe veel geld? Het is niet zo dat we nu per se gelijk iets willen kopen, maar als we iets leuks tegen komen is dat mooi meegenomen.  En die wat-kan-je-waar-kopen-voor-hoe-veel-vraag bleek niet zo eenvoudig te beantwoorden. Het hangt uiteraard helemaal van de plek af, een straat noordelijker of zuidelijker maakt een huis 100.000 rand meer waard. In de ene wijk kostte een rijtjeshuis met amper een tuin en twee piepkleine kamertjes 1,4 miljoen rand terwijl een andere wijk, daar helemaal niet zo ver vandaan een vrijstaand huis met 3 slaapkamers en een aardige tuin 850.000 was. We houden jullie op de hoogte!
  2. Zaterdag moest Hartmut voetballen en heb ik een rondje gedaan op de race fiets. Er zijn ontelbaar veel mooie wegen, maar je moet wel goed opletten want de meeste automobilisten delen hun weg liever niet met een fietser. (misschien kon ik dat beter niet schrijven.) Maar het was de moeite waard. Het ene moment fietste ik langs bergen en wijngaarden, prachtig gekleurd door de herfstbladeren. Een half uurtje later moest ik extra hard trappen om het van de sterke zeewind te kunnen winnen en had ik een prachtig uitzicht over een helderblauwe oceaan. Wat zijn we toch bevoorrecht om in Kaapstad te wonen.
  3. Ik ben verschrikkelijk als het om cadeautjes gaat. Vorige week moest ik even in het winkelcentrum zijn en zag ik een chipsmaker.. helemaal leuk natuurlijk. Zelf chips maken in de magnetron, zonder olie dus ook nog eens gezond. Naast aardappels kan je ook appel, mango, wortel, bieten enzo enz chips maken. Het perfecte cadeau voor Hartmuts verjaardag (in September), aangezien ik het leuk vind als hij in de keuken is en hij het leuk vind als koken ‘technisch’ is en eigenlijk niet kan mislukken. Ik was er zo enthousiast over dat Hartmut toen hij thuis kwam haast kon ruiken dat ik een geheimpje voor hem had. 10 minuten later waren we samen chips aan het maken.  Het is dus verstandiger om pas de dag voor zijn verjaardag over een goed cadeau na te denken, of een cadeau te kopen wat ik eigenlijk niet leuk vind. Anders weet hij het sowieso voor zijn verjaardag.
  4. Ik heb al vaker over Abigail geschreven, maar ik ben zo trots op haar. Ze heeft vorige week een stage afgesloten en hier een 9 voor gekregen, geweldig! Nog beter nieuws is dat de vader van haar zoontje meer betrokken wil zijn in hun leven, en dat de laatste paar weken ook echt is geweest.
  5. Ik ben helemaal geen vegetariër en vind vlees veel te lekker om het voor altijd te laten staan, maar ik vind het ontzettend leuk om te experimenteren in de keuken. Dit resulteerde vorige week vrijdag in vegetarische hamburgers, gemaakt van linzen en quinoa… en ja, het was een stuk lekkerder dan het klinkt, en ongetwijfeld heel gezond.
  6. Dit jaar is een goed jaar, vorige week heeft mijn vriendin Ciska haar ticket geboekt om ons te komen bezoeken. In Juli komt Annelies, een andere vriendin uit België en deze week komt mijn zus.
  7. Wacht, dat moet nog een keer benadrukt worden. Nog 5 nachtjes slapen, dan komt is mijn zus hier.. hoera!

1 opmerking:

Anoniem zei

Een chipsmaker voor in de microgolf? Dat lijkt me echt superleuk!
Maar dat Hester binnenkort komt, én dat ik deze winter kom, dat is nog veel leuker!!!

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...