maandag 20 februari 2012

7 quick takes...

  1. Sorry voor mijn mediastilte afgelopen week. Ik heb onverwachts een kleine operatie gehad (niets ernstigs) en was de rest van de week bezig met beter worden. De week is voorbij gevlogen want ik hem vooral slapend doorgebracht. Nu gaat het wel weer beter, behalve dan dat ik in slaap val zodra ik een bed voel of zie…
  2. Ik heb dit weekend een pasta maker van Hartmut gekregen. Hoera, een welkome aanvulling op mijn keuken om nog meer dingen zelf te maken.We hebben hem gisteren uitgeprobeerd met rode-bieten ravioli gevuld met zelfgemaakte ricotta… We hebben de helft ingevroren dus de eerstvolgende die komt eten weet alvast wat er op het menu staat…
  3. Gisteren kwamen Hartmuts oom en zijn vrouw uit AustraliĆ« even langs. Ze waren toevallig in Kaapstad voor een conferentie dus dat was natuurlijk erg gezellig. Leukd at Kaapstad zo’n populaire stad is voor conferenties, dan hebben mensen nog eens een reden om hier heen te komen.
  4. De mensen in de sloppenwijken hebben toch een beetje en ander dagritme dan ik, helemaal nu ik nog half ziek ben. Vanochtend om kwart voor 7 belde een cliĆ«nte me op om even gezellig te kletsen. Ze was stomverbaasd dat ze me wakker gebeld had want niemand die ze kende lag om die tijd nog in bed. Ze zal me wel een enorme luiwammes vinden….
  5. Vandaag over 4 weken vlieg ik als het goed is naar Uganda. Ik ga daar voor 2 weken heen voor mijn werk. Ik zal er verloskundigen trainen en een onderzoek opzetten. Het spreekt voor zich dat ik er enorm veel zin aan heb.
  6. Mijn onderzoek gaat erg goed. Ik heb al meer dan 550 bevallingen in de afgelopen 4 weken onderzocht. Druk ziekenhuis trouwens, want ik registreer niet eens alle bevallingen. Het ziekenhuis heeft er gemiddeld 800 per maand.
  7. Ik heb niet zo veel te zeggen… een week bijna alleen maar op bed liggen en slapen geeft niet veel inspiratie om te schrijven. Ik hoop dat de komende week wat spannender zal zijn.

2 opmerkingen:

Kleejo zei

Ha Anneke! En dat noem jij 'niet veel te zeggen'? Ik huiver bij de saaiheid van onze week in woorden :p Wat fijn dat je onderzoek goed vlot, dat je naar Oeganda kan om te helpen, en dat jullie nonkel (de grappige!) en tante even langskwamen.

Anoniem zei

helemaal met Cleo eens, laat je maar lekker verwennen, en slaap goed bij, dan kun je er weer tegen aan ,en sterkte met de voorbereidingen voor Oeganda, groetjes en liefs oom henk en tante annie

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...