dinsdag 16 april 2013

7 quick takes...


  1. Even een snelle blog voor dag 2 van de Global Newborn Health Conference begint. Dat het ‘global’ is is wel duidelijk, er zijn meer dan 50 landen vertegenwoordigd en veel mensen lopen trots in de traditionele kleren van hun land rond, het is een bonte verzameling van prachtige mensen met mooie verhalen.
  2.  Het hotel waar de conferentie is eigenlijk een soort van hele grote campus met meer dan duizend appartementen. Omdat het terrein zo groot is kun je het personeel opbellen om je met een golfkarretje op te halen als je het te ver lopen vind. De bestuurders hebben duidelijk wel plezier in hun baan want ze racen zoveel ze kunnen. Gelukkig zit ik vlak bij de zalen waar alle activiteiten plaats vinden, wel zo veilig ;-)
  3. Ik ben nog nooit in Johannesburg geweest. Ik denk dat ik deze keer ook niet echt mee kan tellen want ik zit op 5 minuten afstand van het vliegveld en iedere drie minuten komt er een luidruchtig vliegtuig overvliegen. Er zijn vast wel betere plekken te bedenken in deze stad.
  4. Gisteren aan het begin van de conferentie kregen we een uitgebreide veiligheidsbriefing van een UN-vertegenwoordiger. Manmanman, Zuid Afrika is een heel gevaarlijk land als ik de beste mevrouw moest geloven en ik kan maar beter gelijk mijn koffer pakken en op zoek gaan naar veiliger oorden. 
  5. Zondag ben ik met mijn twee collega’s (die officieel nog met zwangerschapsverlof zijn)naar de conferentie gevlogen. De man aan de balie vond het feit dat we met twee kleine babies reisden een hele goeie reden om ons tickets in businessclass te geven… Altijd leuk!
  6. Vrijdag kwamen de geprinte exemplaren van de training waar ik aan meegewerkt heb binnen op ons kantoor. Super om de boekjes en flip charts uit te pakken en verliefd te worden op de kleuren en de prachtige tekeningen.
  7. Gisteren heb ik de eerste presentatiegegeven. Er was een soort marktplaats georganiseerd waar allemaal verschillende vernieuwende ideeën om de zorg voor moeder en kind te verbeteren gepresenteerd werden. De mensen waren erg enthousiast over onze producten en ik verwacht de komende weken veel e-mails van over de hele wereld.

1 opmerking:

pappa zei

Daar staat ze dan, (in de gevaarlijkste stad van Africa) haar werk te presenteren! TROTS

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...