maandag 11 maart 2013

7 quick takes....


  1.  Het was een leuk weekend, 3 wassen wassen, hangen en opvouwen (eerlijk is eerlijk, de eerste had Hartmut gewassen en opgehangen), lekker frisse bedden, een diepvries vol zelfgekookte opwarmmaaltijden omdat ik deze week weer weg zal zijn...Dit weekend voelde ik me de ideale huisvrouw.
  2. Ik moet niet te trots worden, een ideale huisvrouw is de hele dag thuis aan het poetsen met haar schortje voor om dan, als manlief bijna thuis komt zich snel om te kleden in wat moois terwijl ze met een grote glimlach de heerlijkste maaltijd uit de oven haalt. Als het op is doet ze zonder klagen de afwas terwijl haar ega de krant leest en zijn biertje drinkt (toch?). Als dat de ideale huisvrouw is voldoe ik in ieder geval niet aan de eisen, morgen vlieg ik weer weg naar een conferentie en ik kom pas vrijdag weer terug. Hartmut moet zelf zijn eten opwarmen en de glimlach er maar bij denken. 
  3. De foto is nog een kleine herinnering aan Oeganda, en zal een glimlach op het gezicht toveren van iedereen die wel eens in Oost Afrika geweest is, (ik denk trouwens dat het in de meeste andere delen van Afrika ook wel bekend zal zijn). Overal waar je komt wordt je een 'visitors book' onder de neus gedrukt. Je wordt dan geacht je naam, je adres en een beetje commentaar op te schrijven, dat commentaar is meestal een compliment, ook al ken je de persoon/organisatie in kwestie nog helemaal niet. Als je drie dagen achter elkaar dezelfde plek bezoekt moet je het ook drie dagen achter elkaar je naam opschrijven. Lekker efficient.
  4. Behalve het eindeloos invullen van visitorsboeken was mijn trip naar Ogenada heel nuttig. We hebben veel werk kunnen doen en ik ben echt onder de indruk van hoe het team daar zo veel gedaan krijgt. Ondanks honderden visitorsbooks en duizend andere plichtplegingen.
  5. Hartmut heeft ook absoluut niet stil gezeten terwijl ik weg was. De boekenkast is bijna klaar en ik hoop dat we volgende week onze 'huisbibliotheek' kunnen inrichten. We hebben lang niet genoeg boeken om onze planken vol te maken, dus kom maar op met tips voor goede boeken!
  6. Het volgende project is de logeerkamer, Hartmuts ouders komen over twee weken dus dan moet het af zijn. 
  7. Er komt maar geen einde aan de zomer (gelukkig). Ik ben alleen zo dom geweest om niet naar het weerbericht te luisteren voor ik vertrok vandaag. Het leek een beetje grijzig dus ik trok een spijkerbroek aan. Nu heb ik daar al spijt van, het gaat 35 graden worden!

Geen opmerkingen:

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...