woensdag 20 februari 2013

About Chelsea Village...



Wynberg in een van de oudste wijken van Kaapstad. Dat is nog altijd goed te zien want onze nieuwe wijk heeft de hoogste concentratie historische gebouwen in heel Zuid Afrika. Je kunt er heerlijk ronddwalen langs oude 'cottages' met prachtige tuinen, oude luiken en schitterend 'broekielace'. Een paar straten bij ons vandaan is het echte oude centrum met een mooi plein dat me herinnerd aan oude Nederlandse dorpspleinen. Als ik niet oplet droom ik er weg en zie ik kinderen op klompen hoepelen en knikkeren. Het is niet zo verwonderlijk dat het me aan Nederland doet denken, de eerste bewoners van Wijnberg waren de Nederlandse kolonisten die daar een wijnboerderij begonnen (De Oude Wjinbergh). Later nam de Britse regering het gebied over en werd het de uitvalsbasis van het leger. Het werd ook echt een handelscentrum vanwege de gunstige ligging. Het is precies halverwege als je van de ‘Tafelbaai’ in het noorden van de stad naar de ‘Valsbaai’ in het zuiden van de stad gaat.
Tegenwoordig zijn de meeste huizen in de oude dorpskern, die Chelsea Village genoemd wordt, pittoreske restaurantjes of exclusieve woonwinkels. Heerlijk om rond te snuffelen en om ideeën op te doen!

Geen opmerkingen:

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...