maandag 4 februari 2013

7 quick takes...


  1. Onze aankopen van de afgelopen maanden (o.a. een wasmachine, een eettafel en een bank) voelden al nogal burgerlijk, maar om de een of andere reden spande de aankoop van het afgelopen weekend voor ons gevoel toch de kroon. Een grasmaaier... Burgerlijkheid ten top!
  2. Zaterdag heeft Bafana Bafana (ZA voetbalteam) de kwartfinales van hét toernooi van het Afrikaanse continent verloren. Helaas, Trever Noah, de grappigste stand up comedian can Zuid Afrika zei daarover het volgende. 'My brother is 8 years old. For him Bafana and the ANC are the same. He's heard great things but he's never seen it himself.' (ANC is de politieke partij van Nelson mandela die nu og steeds aan de macht is maar nogal wat van zijn glans en daadkracht verloren heeft).
  3. Mijn twee collega's hebben allebei een baby gekregen vorige week. Een jongen en een meisje. Ik ben zo blij voor ze! Het enige jammere is dat ik nu moederziel alleen op kantoor zal zitten de komende drie maanden.
  4. Gelukkig begin ik vanaf morgen met interviews. Ik ga voor een studie verloskundigen in een stattsziekenhuis interviewen over hun werk om uit te zoeken waar volgens hun het probleem zit en hoe zij denken dat zorg verbeterd kan worden. 
  5. Dit weekend hebben we weer niet stilgezeten in huis. We hebben onze keukenstoelen van een mooi kleurtje voorzien. Hoera voor 'Majestic Promenade' stoelen...
  6. Gisteren hadden we een verjaardagspicknick voor Direshni, een Indische vriendin. Nu zijn er hier in Zuid Afrika heel veel Indiers, sommige families zijn hier al generaties lang en hebben geen idee meer hoe hun banden met India precies in elkaar zitten, terwijl er ook heel veel Indische studenten zijn die hier komen studeren. Wij waren een van de weinige niet-Indiers op de verjaardag en het was ontzettend interessant om te horen hoe ze elkaars talen vergeleken en probeerden te achterhalen waar ze vandaan kwamen. India is zo'n divers land met een fascinerende cultuur!
  7. Af en toe is het een beetje vervelend om in een land te wonen waar je niet bent opgegroeit. We hebben een van onze muren met schoolbordverf beschilderd en om dat 'in te laten werken' moeten we eerst de hele muur bekrijten. Nu kan ik dat wel met kleine krijtjes doen maar stoepkrijt gaat natuurlijk veel sneller. Ik heb al gevraagd of ze dat uberhaupt hebben hier en vrienden konden zich herinneren er vroeger mee gespeeld te hebben. Maar niemand kon me vertellen waar ik het kan kopen. In Nederland zou ik gewoon rechtstreeks naar de juiste winkel fietsen om het te kopen maar hier moet ik eerst stad en land af voor ik het gevonden heb. (Nee, ik heb het nog niet gevonden.)

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Hoi Anneke en Hartmut!

Fijn dat jullie huisje al zo eigen begint te worden!
Zal ik een pakje stoepkrijt opsturen?

groetjes, Jildes

Anoniem zei

wat een mooie grasmaaier! weet je nog onze eerste elektrische, anneke? met een aardappelzak als 'opvangbak'!
maar hij deed het! veel plezier hiermee!

Unknown zei

Wij hebben op school nog van die hele mooie krijt, in die felle kleurtjes, die we vroeger ooit eens van Kunny kregen! Doen we niks meer mee! Zal ik wat voor je bewaren? XX

Anneke Jagau zei

Ja, dat zou ik leuk vinden! Ik dacht eigenlijk nog aan die krijtjes van Kunny... Dat zijn echt de mooiste die we ooit gehad hebben! Die zou ik graag willen hebben

Pifof zei

Anneke, wonderful page, but how do I read?

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...