maandag 25 februari 2013

7 quick takes...


  1. Gisteren hebben we onze housewarming gehad. We hebben er geweldig van genoten. Het was heerlijk weer dus we hadden een braai en maakten vers watermeloen-aardbei-yoghurt ijs met onze ijsmaker. Zo leuk om zo veel blije vrienden in ons huis bij elkaar te hebben.
  2. We hebben ook veel cadeaus gekregen, heel veel handige dingen die goed van pas zullen komen. Eén cadeau sprak wel heel duidelijk de hoop uit dat we lang in Kaapstad zullen blijven, een paar vrienden gaven ons namelijk een appelboom. Ik ben benieuwd wanneer ik de eerste appeltaart kan bakken met appels uit eigen tuin.
  3. Uiteraard ben ik weer helemaal vergeten foto’s te maken op ons feestje, wie heeft er ook tijd om foto’s te maken als er zo veel leuke mensen bij elkaar zijn…. Daarom vandaag een foto van Rhodes Memorial, een van mijn favoriete plekjes in Kaapstad. Ik had daar vanochtend een vergadering, want het nuttige moet natuurlijk wel met het aangename gecombineerd kunnen worden.
  4.  Het is vandaag ook veel te warm om binnen te zitten, het zal meer dan 34 graden worden. Gek idee dat het in Nederland nog sneeuwde gisteren terwijl wij hier weer een eindeloze zomer lijken te hebben.
  5. Morgen vlieg ik naar Uganda voor mijn werk, ik zal volgende week vrijdag weer terug vliegen. Ik ga er heen voor een leuk en spannend project dus ik ben benieuwd wat me te wachten staat.
  6. Ik mag van Hartmut alleen naar Uganda als ik voor hem Bagel-chips mee terug neem. Blijkbaar is dat een typische snack uit New York, die ik dus alleen ken uit Uganda omdat ik nog nooit in New York geweest ben. In Kampala is een restaurantje waar ze bagels, pizza’s cheesecake en andere Amerikaanse lekkernijen maken. Erg lekker maar het is ook een ideale plek om andere buitenlanders te ontmoeten want alle westerlingen met heimwee naar pizza met echte kaas komen uiteindelijk daar terecht.
  7.  Ik heb vorige week nog ander heel goed nieuws gekregen. Een paper dat ik geschreven heb is goedgekeurd om gepresenteerd te worden op een conferentie. Altijd goed voor mijn CV natuurlijk, maar het allerleukste is dat deze conferentie in Amsterdam is. In Mei zal ik dus voor een paar dagen naar Nederland komen! 

6 opmerkingen:

Anoniem zei

Heerlijk dat je naar Nederland 'moet' voor een conferentie! Zien we je ook in België of moeten de Belgen afzakken naar het kille Noorden?

Anneke Jagau zei

Ik heb nog geen ticket geboekt dus ik weet nog niet precies hoe lang ik ga maar ik denk niet dat ik tijd zal hebben om naar België te komen helaas... Belgen die naar Nederland komen vind ik uiteraard heel erg leuk! Neem wel je winterjas mee om het 'kille Noorden' te overleven ;-)

Anoniem zei

speciaal voor de belgen onder de lezers: In Hattem valt wel wat te regelen met slaapplekken, door de week staan er wel kamers leeg! die paar dagen dat ze in nederland is wil ik haar graag 'onder moeders vleugels';-)!

Annelies zei

Leuk dat het doorgaat van die conferentie! En vanaf vandaag staat heel de week mijn skype open 's avonds, laat maar komen die urenlange gesprekken:)

Kleejo zei

Uiteraard! Als moeder begrijp ik dat ;) Daar gaan we gauw eens over nadenken. Hopelijk groeit Lukas verder op tot een 'makkelijk' babietje, dan misschien een tripje naar Hattem met de trein...?

Anneke Jagau zei

Dat zou heel erg leuk zijn Cleo!

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...