woensdag 14 november 2012

7 quick takes...


Deze keer zijn de quick takes een paar dagen te laat. We hebben de laatste paar weken ontzettend veel problemen met internet. Slechte, langzame verbindingen en af en toe helemaal geen verbinding. Dit was afgelopen maandag ook het probleem. Vandaar dat ik de takes nu pas kan plaatsen.
  1.   Dit weekend was het weer tijd voor de Izandla Zethemba Funday, Izandla Zethemba is een organisatie die kinderen die te maken hebben met HIV in hun familie, of die zelf besmet zijn een plek geeft waar ze gewoon kind mogen zijn. Meestal doen ze activiteiten in een kerkgebouw maar een paar keer per jaar worden de kinderen meegenomen om iets echt leuks te doen. Afgelopen zaterdag was er een stranddag gepland en gelukkig hielp het weer mee om het tot een groot succes te maken. 88 kinderen, golven, een heleboel zand, ballen en zon zijn een goede combinatie om heel veel lol te hebben.
  2. Ik heb een appeltje te schillen met de zon. Ik snap dat je verbrand als je in de zon bent voor een lange tijd. Ik smeer me suf om dat te voorkomen. Maar wat ik niet snap is hoe de zon hier allerlei rare patronen op mijn huid brand. Je zou verwachten dat twee stukken huid die allebei even lang in de zon geweest zijn op dezelfde manier zouden verbranden, of beter nog, bruin zouden worden. Niet op mijn huid, afgelopen weekend leek het alsof ik vuurrode vlamvormige tatoeage op mijn been had laten zetten terwijl de huid eromheen nog gewoon wit was. Niet echt charmant.
  3.  Maandag hadden we zomerregen. Zomerregen is zo veel beter dan winterregen. Winterregen maakt alles nat en koud. Zomerregen maakt alles fris en schoon en duurt bovendien niet zo lang. Hoera voor zomerregen!
  4. Gisteren had Hartmut een verassing voor me en kreeg ik geld van hem. Nu ben ik uiteraard een heel zelfstandig meisje en kan ik ook best zelf naar de bank gaan, maar dit briefje was toch wel bijzonder. Zuid Afrika is namelijk bezig om nieuw briefgeld in te voeren, en dat gaat niet zonder controversie. We hadden de ‘big five’ op ons geld staan, nu staan de dieren nog altijd op de achterkant maar Mandela staat op de voorkant. Mensen vinden dat er veel te veel geld aan verspild wordt, dat de uniekheid van de rand verloren gaat nu er een gezicht op staat, zoals op de meeste bankbiljetten wereldwijd. Ach, mensen kunnen zeggen wat ze willen, ik vind het nieuwe geld wel mooi.
  5. Afgelopen weekend hadden we de ouders van eens peetkindje op bezoek. We hadden al wel flarden van hun levensverhalen gehoord maar om zo alles te horen is echt verschrikkelijk.  Hoe veel afwijzing en verdriet sommige mensen meemaken in hun leven. Het maakt me echt dankbaar voor de fijne jeugd die Hartmut en ik gehad hebben, maar het geeft me ook een gevoel van verantwoordelijkheid om hen die niet zo bevoorrecht hadden een veilig plekje te geven waar ze voelen dat ze welkom zijn.
  6. Het loopt hier echt tegen het einde van het jaar. Het is bijna zomervakantie en heel veel dingen zijn voor het laatst. Overal zijn er afscheidsetentjes, bedankjes en de scholieren schrijven hun eindexamen. In mijn hoofd is dat alles nog altijd een beetje raar. Niet dat alles ten einde loopt met het langer en warmer worden van de dagen, maar het feit dat het dan ook nog eens kerst is. Kerst in de zomer blijft een beetje vreemd.
  7. Nog 9 weken, dan verhuizen we naar ons nieuwe huis als alles goed gaat! 

Geen opmerkingen:

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...