woensdag 3 oktober 2012

D.I.Y. Birthday calendar

Toen we gingen trouwen hadden Hartmut en ik allebei een lijst met doelen gemaakt van dingen die we wilden doen als koppel, maar ook individueel. Een van de dingen die ik wilde doen was het maken/kopen van een verjaardagskalender zodat ik verjaardagen van vrienden en familie eindelijk een beetje beter bij kan houden. We zijn nu bijna twee jaar getrouwd en het was er, ondanks Hartmut's steeds veelvuldiger aandringen nog altijd niet van gekomen. Vorig weekend had ik een beetje tijd over en ik besloot naar het winkelcentrum te gaan om eindelijk die kalender te kopen. Na alle winkels te hebben uitgepluist had ik er twee gevonden. De ene was een poezenkalender, niet echt iets waar Hartmut en ik weg van zijn, en de andere was een onooglijk geval dat waarschijnlijk uit het oud papier gered was, 15 jaar geleden. Het moge duidelijk zijn dat ze me mijn geld niet waard waren en er zat niets anders op dan er zelf een te maken.
Bij dezen het 'recept'...
 Men neme:
  • Een klembord
  • 12 mooie foto's of plaatjes (Hartmut en ik zijn naar de markt gegaan om met onze polaroind camera, die we nog hadden van onze bruiloft, mooie foto's van eten en bloemen te maken... leuk!)
  • 12 bladen dik zwart papier (of een andere kleur als je voor een andere stijl gaat)
  • Witte pennen
  • Lineaal
  • Lijm of dubbelzijdig plakband (ik wil altijd graag instant resultaat, dubbelzijdig plakband is dan ideaal)

Ik ben eigenlijk niet zo heel precies en netjes als ik aan het knutselen ben maar wilde de kalender toch wel netjes hebben. Het is daarom aan te raden om eerst een beetje te passen en meten voor je de lijnen op papier zet. Als je daarmee klaar bent komt he saaiste werkje. 12 keer alle datums van de maand opscrhijven. Gelukkig wordt dat gelijk goedgemaakt door het leukste werkje, foto's uitzoeken voor elke maand. Plak op ieder blad een foto, schijf de juiste maand op elk blad, klem de bladen in de goede volgorde op het klembord en voila... Daar is je kalender.

Wanneer ben jij jarig?

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...