maandag 10 december 2012

7 quick takes...


  1. Dit weekend stond nogal in het teken van kerst en tijd doorbrengen met vrienden. Het voelt nog wel altijd een beetje vreemd om in mijn zomerjurkje naar een kerstviering te gaan,of om daarna met vrienden nog wat op een terrasje te gaan drinken omdat het zo lekker weer is.  Of om een naar kerstliedjes te luisteren en heel hard mee te zingen over besneeuwde kerstdagen terwijl je jezelf aan het insmeren bent met zonnebrandcrème.
  2. Afgelopen vrijdag was het ‘Carols in the Park’, waar ik vrijdag al over schreef. Het was een enorm succes. Het was heerlijk om op dat podium te staan zingen en uit te kijken over de meer dan 2000 mensen die op het concert en de picknick waren afgekomen.
  3. Zaterdag was het de kerstviering van Mater Domini, het vluchthuis waar ik vrijwilligerswerk doe. Terwijl we kerstliederen zongen werd het kerstverhaal nagespeeld door de bewoners van het huis, zoals je op de foto kan zien. Het was mooi en ontroerend.  Morgen ga ik naar Mater Domini voor de laatste keer van het jaar, deze keer zullen we geen serieuze gesprekken of lessen hebben maar samen kerstversieringen gaan knutselen.
  4. Zaterdag op Zondagnacht bleven Abigail and kleine Robert (Ashton) logeren. Het was erg gezellig en het is zo leuk om te zien hoe Robert zich ontwikkeld en hoe hij iedere keer meer woordjes kent en zich beter kan uitdrukken. Als ik er over nadenk hoe klein hij was toen ik hem leerde kennen realiseer ik me hoe lang we al in Kaapstad wonen. Lang genoeg dat iemand zwanger kan worden, een baby kan krijgen en die baby is ondertussen een babbelende peuter.
  5. De ontmoeting met de huidige bewoners van ons huis was ontzettend leuk. Het zijn hele leuke mensen en het was goed om te horen waarom ze bepaalde verbouwingen gedaan hadden of waarom ze bepaalde kamers voor bepaalde doeleinden gebruikten. Woensdag was een heerlijke dag en door in onze toekomstige tuin te genieten van de ondergaande zon hebben we nu nog meer zin in de verhuizing! (Ok, misschien niet zozeer in  de verhuizing, maar in het wonen in het nieuwe huis)
  6. Hartmut wil het liefst niet herinnerd worden aan het koude weer in Europa. Elke foto van of opmerking over sneeuw en alles wat daarmee te maken heeft doen hem verzuchten dat het toch wel heel oneerlijk is dat we vorig jaar een maand in Europa waren en de gemiddelde temperatuur 10 graden was terwijl het nu nota bene een paar weken vroeger in het jaar is en het al sneeuwt. 
  7. Ik knip Hartmuts haar altijd zelf. Nu doe ik dat altijd met een gewone keukenschaar, niet zo heel goed, heb ik wel eens begrepen. maar het werkte. Ik ben hier wel eens op zoek geweest naar een kappersschaar maar had er nog nooit een gevonden (Behalve met tonduesseset, maar die zal denk ik verdwalen  in hartmuts wilde haardos dus die hebben we niet echt nodig) Afgeleopen week ging ik zelf naar de kapper en ik vrieg haar waar ik een goede schaar zou kunnen kopen. De kapster vertelde me een goede plek en knipte vrolijk verder. We hadden het over van alles en toen ik betalen moest kwam ze ineens naar me toe met een klein zakje met daarin een kappersschaar en kam. Die mocht ik zo wel meenemen, ze had het toch gratis gekregen bij, inderdaad, een tondeusseset. Er zijn toch echt wel goede mensen in deze wereld. 

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Laat Harmut maar weten dat de "sneeuw" een grijze drab was die nog geen twaalf uur later al helemaal verdwenen was door de ijskoude regenbuien (die gepaard gingen met serieus wat wind). Nee, ik heb er helemaal geen probleem mee om naar het mooie weer te komen!

Kleejo zei

Zalig tafereeltje daar bij Mater Domini! Enne, wat een uitdaging, de haardos van Hartmut intomen...

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...