maandag 7 mei 2012

7 quick takes.....


  1. Nog half slapend zit ik deze maandagmorgen voor mijn computer, het is 6 uur, Hartmut is zijn ontbijt aan het eten en ik heb net zijn lunch klaargemaakt. Zo gaat het hier elke morgen. Hartmut moet om 7 uur bij zijn werk zijn en om dat waar te maken gaat de wekker om half 6, lekker vroeg dus. Meestal wordt ik wel wakker maar of ik dan gelijk ook opsta is afhankelijk van wat ik die dag moet doen. Vandaag ben ik dus wel opgestaan omdat we een drukke week voor de boeg hebben waarin veel moet gebeuren.
  2. Het is heel gezellig met Hester. We hebben al veel leuke dingen gedaan en genieten van de tijd samen. We doen veel leuke dingen maar Hester gaat ook gewoon lekker mee met alle normale dingen die we doen. Small group, naar het ziekenhuis om te counselen, boodschappen doen… Dit weekend hebben we dingen gedaan die we normaal ook vaak doen maar om dat samen met je zus te doen is natuurlijk extra speciaal.
  3. Het is grappig om alle reacties van mensen te zien als ze Hester en mij samen zien. Ik hoef nooit te zeggen dat ze mijn zus is, dat zien ze zo ook wel. Dan lijken we dus toch meer op elkaar dan we zelf denken.
  4. Vorige week was het Koninginnedag in Nederland en dat is ook hier in Kaapstad niet helemaal ongevierd voorbij gegaan. Een paar Nederlandse expats en vooral heel veel Nederlandse studenten hadden zich verzameld in een cafe waarvan de eigenaar een Nederlander is. Iedereen in het oranje, alleen maar Nederlandse klassiekers door de luidsprekers en een heel enthousiast publiek. Van ‘Bloed, zweet en tranen’ tot ‘op een grote paddenstoel’, alles werd vrolijk meegezongen.
  5. Dit weekend zijn we gaan naar een wijnboerderij gegaan om wijn te proeven en dat te combineren met kaasjes die er goed bij passen. Het was super, de wijngaarden hebben prachtige goudgele en rode herfstkleuren, een waar feest voor het oog. Het wijnproeven had ik al wel vaker gedaan maar het blijft een hele ervaring als ze je uitleggen hoe de wijn gemaakt wordt, wat er zo speciaal aan is en bij wat voor eten het goed past. Volgende keer als er iemand bij ons komt eten kunnen ze een ware gourmet-ervaring verwachten…
  6. Deze week is de jaarlijkse vrouwenconferentie, ‘Heartfelt’ in onze kerk. Het is altijd een heel evenement met lekkere hapjes, mooie aankleding, goede sprekers en heel veel cadeautjes. Studenten, in een net pak, halen je op van je auto en begeleiden je naar de feestlocatie, iedereen krijgt een bijzondere behandeling en voelt zich heel speciaal. Ik heb er dit jaar heel veel zin aan, vooral omdat we met onze Bijbelstudie groep geld bij elkaar verzameld hebben om de meiden van het vluchthuis mee te nemen. Het zal zo bijzonder zijn om deze meiden een avond aan te kunnen bieden waar ze zich even geen zorgen hoeven te maken maar waar ze gewoon vrouw kunnen zijn…
  7. De tijd gaat snel, ik kan me niet voorstellen dat het al weer Mei is. Over twee maanden zijn we al in Madagascar. Ik kan het me haast niet voorstellen. Er moet nog veel gebeuren om alles in orde te krijgen maar de twee teams zijn erg enthousiast en hebben er erg veel zin in. Wij ook natuurlijk. Ik houd jullie op de hoogte!

Geen opmerkingen:

Dit vind je misschien ook wel leuk...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...